Ibu Ini Berkongsi Resipi Untuk Melahirkan 3 Hafiz Termuda Dunia.

3-hafizh-termuda-sedunia

Apakah perkara yang lebih menggembirakan seorang ibu daripada melihat anak-anak yang dilahirkan daripada rahimnya membesar tumbuh mekar menjadi orang yang berguna dan sungguh dekat dengan agama. Bukan setakat itu sahaja, di usia yang cilik, anak-anak itu bahkan menjadi Hafiz Al-quran, menghafal keseluruhan Al-Quran kawan!

Tentu ada sesuatu yang dilakukan oleh si ibu sehingga Allah mengurniakan baka keturunan yang sungguh mengagumkan ini kepada dirinya. Kami juga tertanya-tanya seperti anda kerana andai ada resipi rahsia yang digunakan, siapa yang tidak mahu menirunya. Kan?

Moga-moga perkongsian kali ini membantu anda untuk mencontohi dan meniru apa yang dilakukan oleh si ibu ini ketika sedang hamil.

Banyak Tilawah

Doktor yang menjadi dosen di Batterje Medical College itu biasa membaca Al Qur’an sejak sebelum menikah. Ketika ia hamil, kebiasaan tilawah itu terus ia lakukan. Bahkan bisa lebih banyak dari hari-hari sebelumnya.

Menghafal Al Qur’an

Selain banyak tilawah, Rasya juga berusaha menambah hafalannya ketika ia mengandung baik anak pertama (Tabarak), anak kedua (Yazeed), maupun anak ketiga (Zeenah).

Berdoa

Rasya sering memanjatkan doa khusus pada waktu hamil. Ia berdoa sebagaimana doa istri Imran yang mulia:

رَبِّ إِنِّي نَذَرْتُ لَكَ مَا فِي بَطْنِي مُحَرَّرًا فَتَقَبَّلْ مِنِّي إِنَّكَ أَنْتَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ

“Ya Tuhanku, sesungguhnya aku menadzarkan kepada Engkau anak yang ada dalam kandunganku menjadi hamba yang shalih dan berkhidmat. Karena itu, terimalah (nadzar) itu dariku. Sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui” (QS. Ali Imran: 35)

Sembari berdoa, Rasya menadzarkan anaknya menjadi anak yang taat kepada Allah dan berbakti untuk Al Qur’an.

Biidznillah, doa itu kemudian dikabulkan Allah. Tabarak yang lahir pada 20 Dzulhijjah 1423 H bertepatan dengan 22 Februari 2003, mulai menghafal Al Qur’an pada usia 3 tahun dan menjadi hafizh pada usia 4,5 tahun. Ia lulus ujian al Jamiyyah al Khairiyah li Tahfizh al Qur’an al Karim di Jeddah dan al Hai’ah al ‘Alamiyah li Ta’lim al Qur’an al Karimmilik Rabithah al ‘Alam al Islami dengan predikat mumtaz (cumlaude). Tabarak tercatat sebagai hafiz termuda di dunia.

Anak kedua, Yazid Tamamuddin juga hafal Al Qur’an 30 juz pada usia 4,5 tahun. Ia bahkan mendapatkan nilai lebih tinggi dari kakaknya. Meskipun sama-sama mumtaz, Tabarak mendapat nilai 90 dan Yazeed mendapat nilai 95.

Anak ketiga juga demikian. Zeenah el Laboody hafal Al Qur’an 30 juz pada usia kurang dari lima tahun.

Subhanallah, mudah sahaja resipinya tetapi kita lah yang sering terlalai dengan keenakan dunia. Akhirnya dengan ramuan-ramuan ini, maka jadilah ketiga-tiganya menjadi 3 hafiz termuda di dunia. Masya Allah

Semoga bermanfaat. Dan jangan lupa tekan butang share!

Artikel ini telah disunting daripada artikel asal yang bertajuk : Ini yang Dilakukan Ibu 3 Hafizh Termuda di Dunia Saat Hamil

Sertai Dropship PinkLady Sekarang Di Sini: [Klik]
(Visited 454 times, 1 visits today)